Kereta Slow, Apa hal..????

Balik dari J lalu jalan tuuu... Awal lagi nii.. baru pukul 9 pagi... heeeee... seronok aaa tak dak kereta.. jalan bengkang-bengkok, leh bawak laju..sikittt... (hmmm.. 70-80km/hr tu kira laju tak aaa..??).. aku dah bosan bawak slow.....hehehe..
sampai kat selekoh tu.. tiba-tiba ada pulak kereta itu... Adussss... apahal nii.. kenapa bawak 40km/hr... tak ada pilihan, aku ikut jaaa dari belakang... mmg perlahan betul laaa.. makin lama, semakin resah rasa hatiku... alahaiiii... macam ni, bila nak sampai..????
Aku usha.. punya usha.. punya usha.. last-last, dapat jugak aku memotong kereta slow itu... alamak, dok bercinta rupanyaaaa.. Cissss... patut la aku tengok dari belakang, badan si driver dan si penumpang dekat-dekat... sekali imbas, nampak macam dah berumur sikit la lelaki tuu, yang perempuan, aku tak nampak...
caitttssss... buang masa aku jaaaaa....
Fenomena duduk dekat a.k.a bercinta (aku tak rasa, pemandu tu sedang sakit sebab 1- muka dia senyum jaa, 2-kalau sakit, masih boleh bawak kereta kaa..??) memang selalu aku terjumpa setiap kali aku melalui jalan J itu.. (bukan orang yang sama laaa....).. kenapa eeekkk..???
Sebab jalan itu sunyi kaaa..??? tapi, banyak lori balak lalu tauuu...
hinggakan, aku dah dapat agak, kalau ada kereta slow, besar kemungkinan sebab sedang bercinta.. dah tu, tak dak perasaan pulak tuuuu... atau, buat-buat tak nampak dengan kereta yang sedang ikut dari belakang...
kalau satu kereta dan jalan tak sibuk, aku rasa boleh tahan laaa...
taaaappiiii... ada sekali tuuu, aku kena.. kereta yang ikut belakang tu punya la panjang.. berderet jaa.. mamat tu buat selamba jaaaaa...
dan seperti biasa, bila kita potong kereta tu, muka pemandu mesti sedang senyum, happy...
cisssssssssssssssss.....
tak dak hati perut langsung....
ikut hati sendiri jaaaaa....
yang pasti, ini semua mengundang BAHAYA... bukan sahaja kepada kita tetapi jugak kepada pemandu lain sebab, setiap kali potong kereta slow tu, mesti nak tengok pemandunya.. dan lupa nak memandang kehadapan... bayangkan kalau ada lori dijalan bertentangan tuuu.. huhuhuhu...
lagipun, ini memang boleh mengundang kemarahan niii.. sebab asyik mengekori kereta slow tuu.. kalau ada sebab tu lain laaa e.g. rosak
boleh melambatkan orang yang perlu cepat untuk pergi kemana-mana..

Jadinya menerusi blog ini, ingin aku menasihati semua pemandu.... Tolong Jangan Memandu dan Bercinta.. Sila berhenti, dan bercinta ditempat yang sesuaiiii..... jangan jadikan jalanraya sebagai tempat untuk bercinta... Bolehhhh kaaaa....??????

Comments

Popular Posts