Study

Monolog:
Hmmm... bila dah tua baru nak sambung belajar.. ini la jadinyaa... buat pertama kali, dalam sejarah study ini, aku dapat mental block.. Total mental block... huhuhu.. dateline 28 June, tapi hari ini, 15 June aku masih lagi belum buat apa2 untuk 2 assignment wajib yang perlu.  Aku tahu aku perlu juga buat semua tuuuu.. aku tauuu.. tapi aku seperti berdegil dan tetap nak relax2, tidur2, tengok tv, baca buku (yang tidak berkaitan) dan buat perkara lain yang kalau orang lain, tentu akan tampar diri sendiri.. come on.. wake-up.. wake-up.. what happened to you..???
Terfikir juga, adakah ini tanda-tanda burn-out..???? rasa letih, lesu dan asyik nak rehat jaaa...
Oh tidakkkk, apa nak buat niii.. apa nak buat niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..... 
Okehhh.. jangan panik... jangan panik... Ingat puan cikgu pesan kkkkkk
  • pi mandi... bila mandi badan segar, otak segar.. boleh buat assignment dengan tenang
  • Solat.. ya, solat.. minta tolong dari Allah supaya datang idea-idea bernas... (ya, Allah.. permudahkanlah perkara yang menjadi kesukaran bagiku ini... <3)
  • Duduk di sudut bilik ka,.. bilik study kaaa.. mulakan dengan bacaan Bismillah.. baca ayat2 penerang hati... supaya lapang dada
  • buat ayaq kopi secawan.. boh tepi, senang nak hirup satgi bila mengantuk
  • baca balik, soalan assignment.. rangka, kerja apa yang nak dibuat...
  • lagiiii.. hmmmmm.... oh yaa.. jangan bukak Facebook.. no..no..no... NO... ingatttt...
  • lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..... huarrrggghhhhhhhh....mengantuk laaa pulakkkk... tak pa pi tidoq dulu pastu hmmmm... esok pagi laa start buat semua yang disebut diatasssss....
(moralnyaaaa.... Jangan ralit dan jangan suka bertangguh dalam buat kerjaaaaaa.... WAKE UP STARR... YOU BEEN WASTING YOUR PRECIOUS TIMEEEEEEEEE.... )

Comments

Popular Posts